Ohlédnutí za prázdninovým pobytem běloruských dětí

V červenci jsme připravili pro 22 dětí ze sociálně slabých rodin z Běloruska prázdninový pobyt v České republice. Tuto již tradiční akci jsme mohli uspořádat díky dárcům, kteří v programu Adopce na dálku® děti podporují, a během pobytu je přijali na několik dní do svých rodin.

Druhou část pobytu pak děti strávily v Krkonoších, kde jsme pro ně připravili bohatý program – např. výlet ke Sněžce či návštěvu aquaparku ve Špindlerově Mlýně. Děti odjížděly plné zážitků a během prázdnin v České republice našly i nové přátelé nejen v řadách svých vrstevníků, ale i mezi dárci a pracovníky Charity.

Skupina 18 dětí z vitebské oblasti a 4 dětí z grodenské oblasti doprovázená dvěma koordinátorkami programu Adopce na dálku® přijela 23. července autobusem v dopoledních hodinách do Prahy. Skupinu přivítali zástupci Charity Praha. Po vydatném obědě si děti převzali sponzorští rodiče. Některé děti se srdečně vítaly s „rodiči“, se kterými se již viděli v předešlých letech, jiné napjatě očekávaly, jaké bude první setkání se sponzorem. Jedenáct sponzorů se rozhodlo strávit s dětmi celý týden. Druhá polovina využila možnosti vrátit děti již v úterý. Pro tyto děti byl pak připraven společný program v Krkonoších.

K Erlebachově boudě, která leží v nadmořské výšce 1150 m a v které jsme byli všichni ubytováni, nás autobus naštěstí vyvezl. Čekalo nás milé přivítaní majitelem objektu, výborná večeře a krásné výhledy na vrcholky hor. Na večer jsme se sešli v kapličce sv. Františka z Assisi při mši svaté kterou sloužil prezident Charity Praha, P. Vojtěch Eliáš.

Druhý den brzy po snídani vyrazili všichni, i ti nejmladší, na celodenní výlet do hor. Po cestě se trochu zatáhlo, a když jsme dorazili k Luční boudě, schovala se nám Sněžka v mracích a začalo pršet. Než jsme si ale stihli odpočinout a sníst svačiny, opět se vyčasilo a mohli jsme pokračovat dál. Vzhledem k časové tísni jsme upustili od výšlapu na Sněžku a po cestě česko - polského přátelství se vydali na zpáteční cestu.

Na čtvrteční program se děti těšily, celé dopoledne strávily v aquaparku ve Špindlerově Mlýně. Předchozí únava rázem zmizela. Odpoledne nás už čekala zpáteční cesta. Rozloučili jsme se s horami a vyrazili do Prahy.

V penzionu U sv. Kryštofa bylo připraveno společné grilování, kterého se zúčastnili i někteří sponzoři. Děti předvedly svá představení a různé scénky, kterými příjemně překvapily a pobavily ostatní. V pátek 30. července ráno přicestovali sponzoři se zbývajícími dětmi. Jako dárek dostal ještě každý zimní bundu a balíček na cestu. Potom už nastalo smutné loučení a autobus s dětmi plnými zážitků a nových přátelství, se vydal zpět k jejich domovům.

Tříkrálová sbírka 2023
Pomáhejte nám pomáhat!

Navštivte Penzion u sv. Kryštofa

Využijte služeb našeho penzionu.