Večerní doučování pro vesnické děti
Realizátor: | Asha Child Sponsorship Program |
Partneři: | Centrum zahraniční spolupráce Charita Praha |
Termín realizace: | prosinec 2014 - listopad 2015 |
Místo realizace: | 6 vesnic v kraji Kolar, stát Karnátaka, jižní Indie |
Rozpočet projektu: | 141 000 Kč |
Příspěvek Charity Praha: | 101 250 Kč (72 % rozpočtu) |
Popis výchozí situace a cíle projektu:
Indie se řadí mezi země s největším počtem negramotných obyvatel a dětí, které předčasně ukončily svou školní docházku. V tomto směru jsou velkou rizikovou skupinou chudé vesnické děti. Jednak jejich rodinné zázemí je nejednou nutí, aby místo školy směřovaly své kroky na pole za prací. Jednak školy, které navštěvují, jsou často na špatné úrovni, jejich možnosti se nedají srovnat s infrastrukturou a kvalitou vzdělávání ve městech, chybí v nich počítače, zanedbává se výuka angličtiny. Organizace Asha, se kterou spolupracujeme na Adopci na dálku® si klade za cíl zajišťovat celkový rozvoj marginalizovaných dětí v oblasti indického Bengalúr. Přišla s návrhem tohoto projektu, který jsme se rozhodli podpořit. Jeho prostřednictvím se zlepší podmínky vzdělávání zanedbávaných vesnických žáků prostřednictvím zřízení šesti výukových center.
Do projektu jsme zapojili 150 chudých vesnických dětí ve věku od 4 do 16 let. Jejich výběr zabezpečili místní učitelé, sociální pracovníci, představitelé svépomocných skupinek – lidé, kteří dobře znají situaci místních obyvatel. Kritérium pro výběr dětí byla v první řadě jejich potřebnost. Vybírány byly prioritně dívky, děti žijící pod hranicí chudoby, sirotci a také žáci, které čekají závěrečné zkoušky desátého ročníku. Obecně všechny děti, které si buď nemůžou dovolit platit doučování, nebo potřebují vylepšit svoje výsledky, případně obojí.
Popis realizace projektu:
V první fázi bylo založeno ve vytipovaných vesnicích 6 výukových center a v nich zaměstnáni kvalifikovaní učitelé buď v důchodu, nebo aktuálně bez práce. V centrech probíhalo večerní doučování pro vybrané děti, vždy od 19.00 do 21.00 nebo od 18.00 do 20.00. Doučovala se hlavně angličtina, která má sehrát důležitou roli v dalších životech dětí, a dále předměty, se kterými žáci obvykle nejvíce zápasí, matematika a přírodní vědy. Každé centrum mělo detailně vypracovaný program výuky, kontrolu docházky, průběžné zkoušení.
Aktivity výukových center se neomezovaly jenom na doučovací kurzy. Organizovány byly také vzdělávací akce pro rodiče, debaty, výlety, oslavy, kulturní a sportovní akce, hry a soutěže. Cílem bylo zatraktivnit centra pro děti, aby do nich chodily rády a naplňovaly svůj volný čas smysluplnými zážitky.
Ani během školních prázdnin centra neodpočívala, ale sloužila pro prázdninové tábory s množstvím zajímavých mimoškolních aktivit pro děti. Ještě před prázdninami byly místem intenzivní přípravy na závěrečné státní zkoušky pro žáky desátého ročníku. Ty jsou velice důležité a zanedbávané chudé děti velice potřebují nejen zapracovat na svých vědomostech, ale zejména na sebedůvěře a motivaci k lepším výkonům.
Zapojte se
Pokud vás tento projekt zaujal a rádi byste podpořili další obdobné projekty, můžete přispět finančním darem v jakékoli výši na náš účet číslo 749011/0100 (Komerční banka), variabilní symbol 20960 (Vzdělávání). Děkujeme.
Poděkování
Děkujeme všem, kteří přispěli na naši rozvojovou spolupráci, ať již jednorázovým finančním darem nebo podporou konkrétního dítěte ve studiu. Díky vaší pomoci mohl být realizován tento i další rozvojové projekty.
Přečtěte si další zajímavosti a aktuální informace z realizovaných projektů v Indii!