Střední škola
Zkoušky na střední škole jsou během prvních tří let na prvním stupni (čtyřletý O-level) a v pátém ročníku na druhém stupni (dvouletý A-level) kompletně v režii konkrétní školy a jejích učitelů.
Někdy je na vysvědčení také zmíněno, jak si student vede ve srovnání s ostatními tzv. Position. Uvedené číslo znamená, kolikátým z celkového počtu studentů (number of pupils nebo out of) ve třídě, co do prospěchu, je.
Informace o výkonu studenta naleznete v hlavní tabulce, jejíž sloupce bývají v tomto pořadí:
- název předmětu
- počet procent, kterých student dosáhl
- opět počet procent, kterých student dosáhl
- konečný výsledek v %
- finální známka, která se přepočítává z předchozího sloupce dle známkovacích tabulek
- učitelovo krátké slovní hodnocení výsledku
V posledním řádku TOTAL je uveden celkový výsledek za školní rok.
Vyjádření Promoted to… znamená, že student postupuje do dalšího ročníku. Repeat znamená opakování ročníku.
Finální přepočítaná známka u jednotlivých předmětů (AGGREGATES - AGG) je na vysvědčení uvedené v rozsahu 1-9 = číslo na konci známky viz tabulka níže.
Pozn.: Student může postoupit do dalšího ročníku, jestliže dosáhne minimální požadované hranice pro postup a to i v případě, že neuspěje v nějakém předmětu.
% |
známka |
75-100 |
Distinction 1 |
70-74 |
Distinction 2 |
65-69 |
Credit 3 |
60-64 |
Credit 4 |
55-59 |
Credit 5 |
50-54 |
Credit 6 |
44-49 |
Pass 7 |
40-43 |
Pass 8 |
0-39 |
Failure 9 |
Hodnotící hranice je pouze ilustrační.
Význam těchto známek lze také vyjádřit následovně (čím nižší číslo, tím lepší výsledek):
- 1-2 výborně
- 3-6 dobře
- 7-8 dostatečně/prospěl
- 9 neprospěl
Krátké slovní hodnocení
hodnocení |
překlad |
český ekvivalent (známka) |
Excellent |
Výborný |
1 |
Very good |
Velmi dobrý |
2 |
Good, Fair, Improve |
Dobrý |
3 |
Weak, Poor, Pull up |
Slabý |
4 |
Failure |
Velmi slabý |
5 |
Pod hlavní tabulkou je uvedeno krátké slovní vyjádření ke školním výsledkům studenta, nejprve třídním učitelem a pak i ředitelem školy.
Názvy předmětů
- ENGLISH – anglický jazyk
- ENGLISH LIT. – anglická literatura
- MATHEMATICS – matematika
- C.R.E. - náboženství
- AGRICULTURE – zemědělství, pěstitelské práce
- PRINC. ACCOUNTS – základy účetnictví
- POL. EDUC – občanská výchova, politologie
- GEOGRAPHY – zeměpis
- FINA ART – výtvarná výchova
- HISTORY – dějepis
- COMPUTER – výpočetní technika
- PHYSICS – fyzika
- MUSIC – hudební výchova
- BIOLOGY – biologie
- OFFICE PRACTICE – kancelářské práce
- CHEMISTRY – chemie
- TAILORING – šití
- LUGANDA – místní jazyk luganda
- FRENCH – francouzština
- CRAFTS – řemesla, dílny
- COMMERCE – obchod
- ECONOMY - ekonomie
- HEALTH SCIENCE - zdravověda
O výstupu podporovaného studenta z programu je dárce informován dokumentem osvětlujícím důvody, pro které dítě opouští program (např. řádné ukončení studia) tzv. Leaving Form. Jestliže dárce tento dokument neobdrží, může předpokládat, že dítě nadále pokračuje ve studiu.
Pro lepší pochopení textu výše uvádíme příklad, jak si vedla Judith ve druhém ročníku
subjects |
MID term |
Third term |
Total |
aggregates |
comments |
Anglický jazyk |
18 |
38 |
56 |
5 |
Dobrý |
Matematika |
15 |
26 |
41 |
8 |
Zlepši se |
Zeměpis |
- |
42 |
42 |
8 |
Přidej |
Občanská výchova |
11 |
53 |
64 |
4 |
Dobrý |
Náboženství |
19 |
46 |
65 |
3 |
Dobrý |
Výtvarná výchova |
14 |
42 |
56 |
5 |
Dobrý |
Luganda |
15 |
43 |
58 |
5 |
Dobrý |
Obchod |
10 |
39 |
49 |
7 |
Slabý |
Ekonomie |
18 |
43 |
61 |
4 |
Dobrý |
Total |
|
|
492 |
|
Postupuje do S.3 |
V uvedeném příkladu vidíme, že Judith měla vcelku dobré výsledky. Přidat by ale měla v matematice, zeměpisu a obchodě. Judith postoupila do dalšího ročníku.